19 Ocak 2015 Pazartesi

2. SINIFIN 1. DÖNEMİNDE NELER YAPTIK (değerlendirme toplantısı yerine)

Sevgili Öğrenciler, Sayın Veliler;

2. sınıfın 1. dönemini geride bırakıyoruz. 3 günlük kar tatili ve 2 Ocak tatili dışında planlanan şekilde derslerimizi ve konularımızı bitirdik.

Yılbaşı tatili gelmeden önce Matematik, Türkçe ve Hayat Bilgisi 1. kitaplarımızı bitirmiştik. 3 haftadır öğrendiğimiz konuları tekrar edip, eksik kalan kimi kısımları yeniden anlatıyor, sorular çözüyoruz. Yılbaşı tatilinden sonra öğleden önceki derslerimizde çoktan seçmeli sorular çözerek öğrencilerimize test tekniği alışkanlığını kazandırmaya çalışıyoruz.

Cuma Sınavları;

Bildiğiniz gibi 1. 2. ve 3. sınıflarda yazılı sınav yapılmıyor.

Ölçme ve değerlendirme ders içi performans ve etkinlikler üzerinden yapılıyor.

Geçmiş yıllardaki proje ve performans görevleri de bu yıl itibariyle kaldırıldı.

Sınavlarımızın amacı öğrencilerimize yazılı sınav alışkanlığını kazandırarak onları 4. sınıfa ve orta okula hazırlamak.

Bu nedenle kolay sorular ve bol not ile hepsinin başarılı olmasını sağlamayı hedefledik.

 

NEDEN MATEMATİK BU KADAR ÖNEMLİ;

Toplumda ve eğitim camiasında en çok dile getirilen kavramlardan birisi "MATEMATİK ZEKASI".

Öğrenci diğer zeka alanlarında çok çok başarılı olsa bile matematik yapamadığı zaman "zeki değil" damgası yemektedir.

IMG_2200

Bu da öğrencinin öğrenim hayatı boyunca damgalanmasına ve başarısız olmasına neden olur. Oysa matematik somut kavramlarla anlatıldığı zaman her öğrenci matematiği kavrayabilir.

Matematiği kavramak sosyal ve sözel dersleri kavramaktan daha zor değildir.

Ancak matematik konusunda damgalanıp temelini kaçıran bir öğrenci hayatı boyunca matematiğe küsecektir.

Matematik tüm konuların bir biri üzerine inşa edilmesi nedeniyle, özellikle başlangıçta ucu kaçırılmaması, boşluk bırakılmaması gereken bir derstir.

Örneğin Orta Çağ tarihini kaçıran bir öğrenci Yakın Çağ tarihini kavrayabilir.

İngilizce'de Present Tense kaçıran bir öğrenci Past Tense anlayabilir.

Bölgeler Coğrafyasını kaçıran bir öğrenci Ülkeler Coğrafyasını anlayabilir.

Türkçe'de Büyük Ünlü Uyumu'nu anlamayan bir öğrenci Önadları anlayabilir.

Ancak bir öğrenci çarpım tablosunu bilmediği zaman, karşılaştığı ilk problemde başarısız oluyor.

Sayılar arası ilişkiyi kuramadığı zaman en basit problemi bile çözemiyor.

Bu nedenle özellikle bizim eğitim sistemimizde Matematik dersinden başarılı olan bir öğrenci "Başarılı Öğrenci" sayılıyor. Özgüveni artıyor.

resimler

 

ÖĞLEDEN SONRAKİ DERSLER

Öğleden sonraki etkinliklerimizde bu yıl daha çok öğrencilerin sosyal olarak etkileşimde bulunacakları bir tasarımımız oldu. Haftanın 2 günü sınıfımızı spor salonuna dönüştürüp içinde top olan oyunlar dahil hareketli ve spor ağırlıklı oyunlar oynadık.

Yine haftanın 2 günü Fabllardan derlediğimiz oyunları drama konusu olarak canlandırdık.

1 saat satranç dersimiz devam etti.

 

.....devam edecek

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder