[caption id="attachment_714" align="aligncenter" width="720"]
Yeni sistemde 4+4 ün ilk aşaması; özellikle 1-2-3. sınıflar öğrencinin akademik hayata hazırlanmasından, sisteme adapte edilmesinden ibaret demek bir küçümseme ya da indirgeme sayılmamalı.
1. sınıf ise bu adaptasyon sürecinin en kırılgan ve önemsenmesi gereken bölümü. Çocukların eğitim öğretim hayatları genel anlamda bu süreçteki alışkanlıkları ile şekilleniyor. Toplantılarda da özellikle üzerinde durduğum konu; öğrencinin 8 saat okulda kalması, ya da görevlerini öyle ya da böyle kendi başına yapmaya alışması dediğim şey tam da bu kültürün oluşması ile ilgiliydi.
Bu yıl çok önemli 2 hedeften sapmadan okul çalışmalarımızı yürütmeye çalıştık.
1- Öğrenciye okul ve ders kültürünü kazandırmak.
2- Öğrenciyi fazla zorlayıp okuldan soğutmamak.
Özellikle öğrenciyi okula alıştırırken yormadan, bıktırmadan çalıştırmak defter ve yazı bozuklukları olarak kendini göstermiş olabilir. Ama hep vurguladığım gibi durum kontrolüm altında. 6 yaşından henüz gün almış çocukları fazla zorlayıp okuldan soğutmak en büyük korkumuzdu.
Gelelim karne ve notlara; her öğrenciyi kendi içinde değerlendirip, kendi yapabileceklerine göre kıyaslayarak verebileceğim en yüksek notu verdim ve yine onların hevesini kıracağını düşündüğüm her şeyden kaçındım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder