22 Kasım 2013 Cuma

1-D SINIFI DEĞERLENDİRME ve DUYURU(toplantı yerine)


                                                                          22 Kasım 2013


Sayın Veliler

Birinci sınıf ev ve okul çalışmalarını birlikte yürütmek zorunda olduğumuz bir süreç. Çocuklarımızın etkin öğrenmeleri için sık tekrar yapmaları önemli. Unutmayalım ki “sık tekrar öğrenmeyi  pekiştirir !”.

Okulda ne kadar iyi öğrenirlerse öğrensinler evde okuma yapılmadığı zaman okuldaki öğrenmeler de etkisini kaybeder. Bu uyarım özellikle hafta sonları ve tatil günleri için.

 1-d


Evde okuma yapma gerekliği etüde kalan öğrenciler için de geçerli. Yazmaya dayalı ödevlerini okulda yapıyorlar ama evde de en az bir kere okuma tekrarı yapmaları gerekli.

Geride kalan neredeyse 3 aylık sürecimizde davranış ve eğitim anlamında çok olumlu bir süreç yaşadığımızı düşünüyorum. Çocuklarımızı en iyi şekilde okulla ve kurallarla tanıştırıp kaynaşmalarını sağladık.

Çok başarılı bir alışma dönemi geçirdik. Artık hepsi okulun, eğitimin ve öğretmenin ne anlama geldiğini biliyorlar. Bu aşamayı onları sıkmadan ve bunaltmadan en önemlisi okuldan soğutmadan yaşamaya özen gösterdik. Önümüzdeki süreçte ilk okuma yazmaya daha da fazla ağırlık vereceğiz. Bu da evde biraz daha fazla okuma yapmaları anlamına geliyor. İlk okuma yazma eğitimi için önümüzde etkin değerlendirilmesi gereken 2 aydan daha kısa bir süremiz var.Eğitim öğretim hayatlarının en önemli 2 ayı diyebileceğimiz bir süreç bu. Bu süreci iyi değerlendiren öğrenciler 2. dönemde çok rahat edecekler. Bu süreci iyi değerlendiremeyen öğrenciler ise hem 2. dönemde hem de 2. sınıfta aynı tekrarları yaparak daha çok sıkılıp yorulacaklar  ve diğer derslere  yoğunlaşmaları gereken  günlerde  ilk okuma yazma ile uğraşmak zorunda kalacaklar.

Sizlerden en önemli isteğim akşamları, en azından 1 saat verdiğim ödevleri onlara okutmanız. Ayrıca araya girecek resmi tatilleri 28-29 Kasımda Okullar tatil- Yeni yıl tatili) ve hastalık nedeniyle olabilecek devamsız günleri kesinlikle boş geçirmemeleri gerekli. Çocuklarımızın taze bellekleri öğrenmeye olduğu kadar unutmaya da çok yatkın. Kolay öğrenip kolay unutuyorlar. Dönem olarak da öğrencilerimiz somut öğrenme döneminde oldukları için, okumalarına somut örnekler vererek   eğlenceli hale getirmeye çalışmanız sıkılmamaları açısından faydalı olacaktır.

Bir de toplantıda belirtmiştim; “Veli İletişim Defterlerini”  ihtiyaç oldukça kullanalım.

Her öğrenci çantasında bir adet veli iletişim defteri bulundurmalı. Bu deftere öğrencilerle ya da derslerle ilgili öğretmene iletmek istediğiniz durumları ya da sormak istediğiniz soruları yazarak anında cevap alabileceksiniz. Ya da  öğretmen  öğrenci ile ilgili iletmek istediği durumu size anında yazabilecek. Deftere yeni bir şey yazdığınızda bunu çocuğumuza  söyleyerek defteri öğretmeninin masasına bırakması  gerektiğini bildireceğiz. Öğretmenleri defteri okuyup gerekli cevabı size en iyi şekilde yazacak. Böylece öğrencinin durumunu takip etmek için okula gelip teneffüsü beklemek  zorunda kalmayacaksınız. Yıllardır kullandığımız iletişim  defteri yöntemi veli-öğretmen arasında en etkin iletişim biçimlerinden biridir.

Hepinize saygılar sunuyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder