SORU:
"Merhabalar,
Ben öncelikle belirtmek isterim ki bu sistemin çocuklarımıza yararlı olduğunu düşünüyorum çünkü sıkılmadan eğlenerek öğreniyorlar ve en önemlisi anaokuluna gitmemiş bir öğrenci için zorlayıcılığı kolaylaştırıyor tabi bu benim düşüncem.Tek aklıma takılan şu… Peki bu sistemle öğrenilen okuma yazma 2. dönemin sonuna kadar kalabilirse (öğrencinin öğrenebilme durumu yavaşsa) okumasını ilerletme, okuduğunu anlayıp anlatabilme becerileri yarım kalırsa bununla bağlantılı olarak 2. sınıfta zorluk çekebilme durumu söz konusu olabilir mi? Ki bu durum da olağan. Bu nedenle 2. sınıfta çocuklar birden derslere adapte olabilirler mi? İlerleyişi bilmediğim için sadece merak ediyorum :)
Saygılar…"
CEVAP:
Ses temelli okuma yazma sistemini 2006 yılından beri kullanıyoruz. Uygulamaya başladığımız dönemde Ocak ayı başında sesler tamamlanıyor ve öğrenci okuma yazmaya geçmiş oluyordu. Aslında okuma yazma eğitimi başladığı günden itibaren öğrenci tanıdığı seslerle hem okuyor hem de yazıyor.
Mevcut sistemdeki değişiklik Kasım ayı ortasına kadar sürecek hazırlık dönemi. Bu sistemin kazançları ve gerekliliği uzun bir makaleye konu olabilir. Öğrencinin okula, yeni sosyal ortamına, becerilere, kurallara ve okul kültürüne hazırlandığı bu sistem yıllardır gerekliğini belirttiğimiz bir şeydi.
Okuma-Yazma eğitimi için yıllardır ön görülen zaman 1 eğitim öğretim yılıdır. Burada sorun yok aslında. Yine bizlerin eğitim gördüğü 80'li yıllarda okuma bayramları Nisan-Mayıs aylarında yapılırdı. Bu açıdan kendi deneyimlerimizle karşılaştırabilirsiniz. (Yazı devam edecek teneffüs bitti, yazı yarım kaldı)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder